wtorek, 26 lipca 2016

CZŁOWIEK O 24 TWARZACH

TYTUŁ : CZŁOWIEK O 24 TWARZACH 
AUTOR : DANIEL KEYES

WYDAWNICTWO: WIELKA LITERA
















Dawno żadna książka tak mnie nie poruszyła, dawno żadna książka tak mnie nie zaskoczyła. W zasadzie temat mi znany, ale nigdy jakoś specjalnie się nim nie interesowałam. Tym razem to książka- biografia oparta na faktach. 
   Billy Milligan był przedmiotem bardzo nagłośnionej sprawy sądowej w latach 70 - tych w USA. Popełnił trzy gwałty, został oskarżony o napady z bronią w ręku i... został uniewinniony. 
Billy to młody, przystojny mężczyzna z pozoru normalny, ale Billy to również 14- letni wrażliwy Danny, Billy to także Ragen - strażnik nienawiści, Adalana - lesbijka szukająca miłości  czy opanowany i mądry Arthur. To tylko nieliczne twarze jednego człowieka.  Miał ich 24 - wszystkie odkryjecie w tej książce.

Arthur badał swój umysł , wpatrywał się w głąb , w ciemność poza "miejscem". Widział poszczególne osoby. Niektóre z nich spały w łóżkach, inne siedziały w ciemności. Niepożądani  nie chcieli na niego patrzeć - wygnawszy ich z "miejsca", nie miał już  nad nimi kontroli. 

Billy to ofiara swego ojczyma, gwałciciela i sodomity. Billy Milligan to najcięższy przypadek rozszczepienia osobowości w dziejach. Przestępca a jednocześnie ofiara.   Wszystkie ( a może tylko te, które chciał odkryć) twarze i tajemnice tego mężczyzny znajdziecie właśnie w tej książce. 

                                    MOJA OCENA : 10/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz